fredag 24 augusti 2012

Egen tid...

Idag fredag kl. 18.20 befinner jag mig ena halvan av busa å kalasa i...skogen å har egentid! Det där med egentid har jag funderat mycket kring. Problemet för mig har inte varit att få till tiden, konstigt va, jag som har tre barn, eget företag och har egna små projekt hela tiden! Så är det iallafall, problemet har varit, vad ska just jag hitta på denna egentid för att känna mig påfylld efteråt! Eller snarare vart ska jag ta vägen? En del är så duktiga på att bara slappna av där de är, framför Tvn, på altanen eller i sängen med en bok!!
För mig har det tagit tid att hitta min egentids plats, men jag tror det har varit tack vare mitt hektiska liv å min möjlighet att inte kunna"fly" som har gjort att jag har varit tvungen att hitta min plats i det närmsta!
Så på med de röda gummistövlarna Och så tar jag steget ut i skogen och bara lufsar, inte springer, inte promenerar utan lufsar runt...och nu så här års är det helt fantastiskt att äta lite blåbär, vildhallon å hitta en å annan svamp! Snart ska jag återvända till tacos kvällen men först andas in lite augustidoft å lufsa lite till..:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar