måndag 10 september 2012

En vanlig dag som drama pedagog!

Ibland då och då står man där inför att möta helt nya personer å utmaningar!
Är det i jobbet, som nu så är jag alltid noga förberedd. Men jag vet att i mitt jobb kan jag inte planera allt, utan jag måste isåfall planera att vara öppen på att ändra min planering;)
Nu sitter jag här i bilen å skriver mina tankar innan! Innan jag ska gå in och träffa en helt ny grupp, en klass. Hur känns det? frågar jag mig själv, jo nervöst, lite pirrande i hela kroppen, men den där utmaningen som jag nu står inför är kittlande! Jag får nu plocka fram den där trygghet jag känner att jag har pga att jag vet att jag gör mitt bästa och jag är väl förberedd!
Att peppa mig själv är något jag blivit bra på genom åren! Får jag bara förbereda mig på mitt sätt så blir det bra!!
Så nu efter lite Peppande så går jag in!!...

Senare...
Första kontakten å passet är gjort! Goa ungdomar som alltid, jag älskar mitt jobb! Precis som alla människor så påverkas ungdomar av vilken grupp de är i och vilken ledare( denna gång jag) de har!
Jag har ännu en gång fått ta del av en grupp med olika individer med olika behov, jag ser redan framemot nästa gång!!

Nu väntas lite paus å en kopp kaffe, denna himmelska kopp som håller min energi uppe hela dagen. Koppen ska intas med min underbara kollega Linda, sedan hämta mina töser å vidare till att leda en ny grupp men denna gång står dramalek å teater i fokus!! Även detta en ny grupp som kommer liksom jag få uppleva en ny gruppkonstellation med en ny ledare som kommer göra mitt yttersta för att ge barnen en rolig upplevelse!!

Då så då har jag avslutat även denna kursen för dagen och jag hoppas att barnen fått med sig flera rolig upplevelser från passet!! Tänk att det faller barn så naturligt att vara spontana och använda sin fantasi, jag önskar att fler vuxna skulle bejaka dessa områden!

Efter att nu ha ätit mellanmål och varit på lekplatsen med mina egna små tre så ska jag snart vända in till staden och stå i butiken de sista timmarna innan stängning då min kollega har två teaterkurser att hålla i!
Sedan har min arbetsdag gått till sitt slut å har jag tur så kan jag nog få till en liten promenad med min granne som avslut på denna dag!!
Tänk vilken händelserik dag, jag är så lyckligt lottad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar