fredag 21 september 2012

Vad är det som saknas nu??

Jag ställer mig denna fråga från och till då jag känner att jag inte har balans i tillvaron, något fattas!!
Ni vet alla bitar som ska finnas för att du känner tillfredsställelse! Då du säger till dig själv, nu är det bra, nu har jag flyt, nu är jag nöjd å känner lycka å tacksamhet!
Ända sedan jag var liten så har jag tänkt så här! Vad är det som saknas nu? Och hur fixar jag det för att nå balansen igen! Mycket löste jag som barn med träning, sociala aktiviteter å dagboks skrivande. Men även mycket fantasi som hjälpte mig att glorifiera mitt liv!
Jag spelade upp små rollspel i mitt huvud och när jag var ensam i form av fysiska rollspel, där jag fick uppleva det där som jag ville uppleva!
Jag tog mig faktiskt en titt i dessa dagböcker för inte så längesedan!
Då insåg jag hur mycket det där med balans fortfarande kretsade kring samma önskemål som jag hade som barn. Jag ville fortfarande uppleva samma balans!
Jag tar därför fram ett papper å penna och checkar av! Hur är det med träningen, vännerna, ventilerandet av mina tankar? Saknar jag lite mystik och fantasi i min tillvaro?
Då inser jag att på samtliga punkter är det just nu är torka!
Jag har lagt för mycket tid på att bara få vardagen att fungera å har glömt bort vad jag och barnet i mig behöver!
Men nu kommer helgen å jag ska försöka hämta upp detta..,

DU som känner igen dig i detta, låt oss även skapa mystik å fantisera tillsammans. För denna bit behöver jag inspiration till genom trevliga möten med kloka människor!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar