onsdag 20 juli 2011

Kreativitet: avkoppling!!

Jag har helt plötsligt fått en stark kreativkänsla i mina ådrar, jag har börjat sy på kvällarna, låtit mig uppslukats i att stirra mig vinnögd ner i rutiga och prickiga tyg. Det har blivit lite av en semestersyssla, fast semestern är slut, att fundera på vad jag kan sy och använda i mitt hem som är av tyg. I några dagar har jag sytt söta små påsar som man kan förvara saker i(bildbevis kommer) Jag har även sytt ett förvarings"bonad" som jag ska sätta på min sons spjälsäng. Den har fickor som jag kan lägga nappar, snutte och en och annan liten nalle i.
Nu när jag får lite tid på jobbet så börjar jag tänka på vad jag har för tyger hemma och även vad min mor kan ha för tyger hemma som jag kan sy något av..
Jag älskar att vara kreativ att skapa, ibland handlar det om att skriva manus till våra teaterskolor, planera barnkalas, att inreda i hemmet, ibland om att måla vid mitt staffli och ibland som nu att bara låta mig uppslukas av att sy.
Det finns nog många med mig som älskar detta och många av dessa får nog till något mycket fint så här i semestertider. Och när man håller på med själva processen så känner jag att det är den bästa avkopplingen!! Och det är viktigt att hitta den där avkopplingen för alla människor, den gör sååå gott!! kram på er alla semestrare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar